ابوالقاسم کریمی

ساخت وبلاگ

منابع:
سایت بیتوته
قانون بیمه
ویکی پدیا
مرکز مشاور بیمه
1
بيمه پيمانی است که بر پايه‌ آن شرکت بيمه (بيمه‌گر) تعهد می‌کند در برابر مقدار پولی که فرد يا شرکت ديگری (بيمه‌گذار) به او پرداخت می‌کند، زيان وارد شده به بيمه‌گذار را در پی رويدادی ناخواسته جبران کند. پولی را که بيمه‌گذار به بيمه‌گر می‌پردازد، حق بيمه و آنچه را که بيمه می‌شود، موضوع بيمه می‌نامند.
2
ماده يك قانون بيمه مصوب سال 1316 است كه عقد بيمه را اين چنين تعريف مي‌كند: «بيمه عقدي است كه به موجب آن يك طرف تعهد مي‌كند در ازاء پرداخت وجه يا وجوهي، از طرف ديگر در صورت وقوع يا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده و يا وجه معينی بپردازد. متعهد را "بيمه‌گر"، طرف تعهد را "بيمه‌گذار"، وجهي را كه بيمه‌گذار به بيمه‌گر مي‌پردازد، "حق بيمه" و آنچه را كه بيمه مي‌شود، "موضوع بيمه" می‌نامند».
3
ماده 2 قانون بيمه مي‌گويد: «عقد بيمه و شرايط آن بايد به موجب سند كتبي باشد و سند مزبور موسوم به بيمه‌نامه خواهد بود»
4
بيمه‌نامه به منزله سندي دال بر رضايت طرفين به انعقاد قرار داد بوده كه با توجه به پيشنهاد بيمه‌گذار و موافقت بيمه‌گر تنظيم و پس از امضاء در اختيار بيمه‌گذار قرار مي‌گيرد.
****
در بيمه‌نامه بايد مشخصات كامل عوامل و ارکانی که قرارداد بر اساس آن منعقد مي‌گردد به وضوح قيد شود تا از بروز اختلافات و مشكلات بعدي در روابط بيمه‌گر و بيمه‌گذار جلوگيري گردد
5
بیمه‌ گر(شرکت بیمه) شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌ گذار، متعهد می ‌شود که ضررهای احتمالی به بیمه‌ گذار را در صورت وقوع حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید و یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد.
****
در مقابل، بیمه‌ گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسئولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. 
****
بنابراین بیمه یکی از بهترین روشهای مقابله با ریسک است.
6
بيمه‌گذار شخص حقيقي يا حقوقي است كه طرف تعهد بيمه‌گر است و شخصي است كه با پرداخت حق بيمه جان، مال و مسئوليت خود و يا ديگري را براي مدت مشخص و معيني تحت پوشش بيمه قرار مي‌دهد.
****
ماده 5 قانون بيمه مقرر مي‌دارد: بيمه‌گذار ممكن است اصيل باشد يا به يكي از عناوين قانوني نمايندگي صاحب مال يا شخص ذينفع را داشته يا مسئوليت حفظ آن را از طرف صاحب مال داشته باشد
7
مورد بيمه مي‌تواند شخص، شيء، يا مسئوليت باشد.
****
چنانچه مورد بيمه شخص باشد بيمه‌گر در مقابل فوت، حيات، بيماري، از كارافتادگي و نقص عضو بيمه شده متعهد خواهد بود. اين نوع بيمه را بيمه اشخاص مي‌نامند.
****
نکته:بیمه عمر جزو بیمه اشخاص است
8
در صورتي كه مورد بيمه شيء باشد بيمه‌گر در مقابل خسارات وارد به آن شيء متعهد خواهد بود مثل آتش‌سوزي اموال منقول و غيرمنقول، بيمه حمل و نقل كالا، هواپيما و كشتي، بيمه اتومبيل، بيمه مرگ و مير حيوانات.
****
اين نوع بيمه را بيمه اشياء مي‌نامند.
9
مورد بيمه ممكن است شخص و يا شيء نباشد بلكه مسئوليت بيمه‌گذار در مقابل ديگري باشد كه در اين صورت بيمه‌گر متعهد است چنانچه در نتيجه‌ حادثه‌اي كه بيمه‌گذار مسئول آن باشد به ديگري خسارت وارد شود خسارت آن شخص را جبران نمايد مانند بيمه مسئوليت اتومبيل، بيمه مسئوليت كارفرما در مقابل كارگران، بيمه مسئوليت حرفه‌اي پزشكان و داروسازان، بيمه مسئوليت مالك در مقابل مستأجر.
****
اين نوع بيمه را بيمه مسئوليت مي‌نامند
10
مبلغ بيمه شده (در بيمه اموال) ارزش واقعي شي مورد بيمه بوده يا مبلغي است كه بيمه‌گر تعهد مي‌كند در صورت وقوع حادثه تا آن ميزان به بيمه‌گذار يا ذينفع قرارداد بيمه خسارت بپردازد.
11
در بيمه اموال مبلغ بيمه شده بايد معادل ارزش مال بوده و در صورتي كه مبلغ بيمه كمتر از مبلغ واقعي باشد خسارت به نسبت مبلغ بيمه به مبلغ واقعي پرداخت خواهد شد.
12
در بيمه اشخاص از آنجا كه جان انسان قابل تبديل به پول نيست هر مبلغي را كه بيمه‌گذار تعيين نمايد در صورتي كه مورد موافقت بيمه‌گر قرار گيرد در صورت وقوع حادثه، بيمه‌گر ملزم به پرداخت خسارت یا غرامت به ذينفع يا بيمه‌ شده خواهد بود.
****
در بیمه عمر و سرمایه گذاری علاوه بر پوشش بیمه در اثر فوت ، حادثه یا بیماری در پایان قرارداد سرمایه بیمه + سود آن به بیمه شده(در صورت حیات) پرداخت میگردد
13
حق بيمه وجهي است كه بيمه‌گذار به بيمه‌گر مي‌پردازد تا در مقابل، بيمه‌گر در صورت وقوع حادثه و ايجاد خسارت زيان وارده را جبران كند و يا مبلغي به بيمه‌گذار و يا ذينفع از قرارداد يا اشخاص ثالث بپردازد حق بيمه را بهاي خطر مي‌نامند و مبلغ آن بستگي به شدت و ضعف احتمال وقوع دارد.
14
خسارت عبارتست از زيان وارده به مورد بيمه كه در نتيجه وقوع حادثه ايجاد مي‌شود و جبران آن در تعهد بيمه‌گر مي‌باشد در بعضي موارد تعهد بيمه‌گر ممكن است بدون وقوع حادثه نيز تحقق پيدا كند مانند پرداخت سرمايه بيمه در انتهاي مدت در صورت حيات بيمه شده (در بيمه عمر و پس‌انداز) و يا برقراري مستمري بازنشستگي و نظاير آن.
15
مدت بيمه ، فاصله زماني بين ابتدا و انتهاي تعهد بيمه‌گر است كه در طول اين زمان بيمه‌گر متعهد جبران خسارتهاي مورد تعهد مي‌باشد
16
تعریفی دیگر از بیمه
***
بیمه قراردادی است که طی آن ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد، که بیمه‌گذار نامیده می‌شود، به طرف دیگر، که بیمه‌گر نامیده می‌شود، در ازای پرداخت وجه، که حق بیمه نامیده می‌شود، مطابق اصول بیمه منتقل می‌گردد.
______________
گردآوری:ابوالقاسم کریمی
تهران_ورامین
نماینده فروش و مشاور دو شرکت بزرگ بیمه پارسیان وَ پاسارگاد
صدور انواع بیمه نامه در سراسر کشور
متقاضیان شغل در دو استان تهران و البرز تماس بگیرند
 09057803005

 

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : بیمه,بیمه شده,بیمه گذار, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 328 تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت: 22:48

به یاد سردار حاج قاسم سلیمانی

 

***

10 حدیث گرانبها در باب شجاعت

***

1

عنه عليه السلام :زكاةُ الشَّجاعةِ ، الجِهادُ في سبيلِ اللّهِ . امام على عليه السلام : زكات شجاعت ، جهاد در راه خداست .

2

الإمامُ عليٌّ عليه السلام :الشَّجاعَةُ أحَدُ العِزَّينِ . امام على عليه السلام : شجاعت ، نيمى از عزّت است .

3

عنه عليه السلام :الشَّجاعةُ نُصرَةٌ حاضِرَةٌ و فَضيلَةٌ ظاهِرَةٌ . امام على عليه السلام : شجاعت ، نصرتى نقد و فضيلتى آشكار است .

4

الإمامُ عليٌّ عليه السلام :ثَمَرَةُ الشَّجاعَةِ الغَيرَةُ . امام على عليه السلام : ميوه شجاعت ، غيرت است .

5

عنه عليه السلام :شَجاعَةُ الرّجُلِ على قَدرِ هِمَّتِهِ . امام على عليه السلام : شجاعت مرد، به اندازه همّت اوست.

6

الإمامُ عليٌّ :شَجاعَةُ الرَّجُلِ عَلى قَدرِ هِمَّتِهِ، وَغَيرَتُهُ عَلى قَدرِ حَمِيَّتِهِ . امام على : شجاعت مرد ، به قدر همّت اوست و غيرتش ، به قدر تن ندادن او به ذلّت.

7

مشكاة الأنوار :سُئِلَ الحُسَينُ بنُ عَلِيٍّ عليه السلام عَنِ النَّجدَةِ ، فَقالَ : الإِقدامُ عَلَى الكَريهَةِ ، وَالصَّبرُ عِندَ النّائِبَةِ ، وَالذَّبُّ عَنِ الإِخوانِ . مشكاة الأنوار : از امام حسين عليه السلام درباره شجاعت پرسيدند . فرمود : «قدم نهادن در سختى ، شكيبايى ورزيدن در مصيبت و دفاع از برادران» .

8

عنه عليه السلام :الشَّجاعَةُ أحَدُ العِزَّينِ ، الفِرارُ أحَدُ الذُلَّينِ . امام على عليه السلام : شجاعت يكى از دو عزّت است و گريختن [از رزمگاه] يكى از دو ذلّت.

9

عنه عليه السلام :السَّخاءُ و الشَّجاعَةُ غَرائزُ شَريفَةٌ ، يَضَعُها اللّهُ سبحانَهُ فِيمَن أحَبَّهُ و امتَحَنَهُ . امام على عليه السلام : سخاوت و شجاعت خصلتهاى والايى هستند كه خداوند سبحان آنها را در وجود هر كس كه دوستش داشته و او را آزموده باشد مى گذارد .

10

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :ثلاثةٌ لا تُعرَفُ إلاّ في ثلاثِ مَواطِنَ : لا يُعرَفُ الحَلِيمُ إلاّ عِندَ الغَضَبِ ، و لا الشُّجاعُ إلاّ عِندَ الحَربِ ، و لا أخٌ إلاّ عِندَ الحاجَةِ . امام صادق عليه السلام : سه كس اند كه جز در سه جا شناخته نمى شوند : بردبار، به هنگام خشمگين شدن، شجاع در جنگ ، و برادر به هنگام نياز [به او] . ____________________

گردآوری:

ابوالقاسم کریمی

تهران - ورامین

یکشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۸

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : شهادت,شهید, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 335 تاريخ : يکشنبه 15 دی 1398 ساعت: 10:30

1
عنه صلى الله عليه و آله :كَفى بالمَرءِ فِقها إذا عَبَدَ اللّهَ ، و كفى بالمَرءِ جَهلاً إذا اُعجِبَ بِرَأيهِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در فقاهت (دانايى) مرد همين بس كه خدا را عبادت كند ، و در نادانى مرد همين بس كه به رأى خود مغرور باشد.
2
عنه عليه السلام :إنّي لاَُبغِضُ الرجُلَ ـ أو اُبغِضُ للرَّجُلِ ـ أن يَكونَ كَسلانَ عن أمرِ دُنياهُ ، و مَن كَسِلَ عَن أمرِ دُنياهُ فهُو عن أمرِ آخرتِهِ أكسَلُ .
امام باقر عليه السلام : من نفرت دارم از مرد ـ يا براى مرد ـ كه در كار دنيايش تنبل باشد. هر كه در كار دنيايش تنبل باشد، در كار آخرتش تنبل تر است.
3
الإمام الصادق عليه السلام :المُؤمِنَةُ أعَزُّ مِنَ المُؤمِنِ ، وَالمُؤمِنُ أعَزُّ مِنَ الكِبريتِ الأَحمَرِ ، فَمَن رَأى مِنكُمُ الكِبريتَ الأَحمَرَ؟
امام صادق عليه السلام : زن مؤمن ، كمياب تر از مرد مؤمن است ، و مرد مؤمن ، كمياب تر از كبريت احمر . كدام يك از شما كبريت احمر را ديده است ؟
4
عنه صلى الله عليه و آله :الزَّوجَةُ المُواتِيَةُ عَونُ الرَّجُلِ عَلى دينِهِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : همسر سازگار ، كمكِ مرد در دين اوست .
5
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :قَدرُ الرَّجُلِ على قَدرِ هِمَّتِهِ ، و صِدقُهُ على قَدرِ مُرُوءَتِهِ .
امام على عليه السلام : ارزش مرد به اندازه همت اوست ، و راستى او به اندازه مردانگيش .
6
الإمام عليّ عليه السلام :ظُلمُ المَرءِ فِي الدُّنيا ، عُنوانُ شَقائِهِ فِي الآخِرَةِ .
امام على عليه السلام : ستمگرىِ مرد در دنيا ، نشانه بدبختى او در آخرت است .
7
رسول اللّه صلى الله عليه و آله :أحسَنُ زِينَةِ الرَّجُلِ السَّكِينَةُ معَ إيمانٍ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نيكوترين زيور مرد، آرامشِ همراه با ايمان است .
8
عنه صلى الله عليه و آله :الجَمالُ في الرّجُلِ اللِّسانُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : زيبايى مرد، به زبان [او] است.
9
عنه عليه السلام :تاجُ الرّجُلِ عَفافُهُ ، و زَينُهُ إنصافُهُ .
امام على عليه السلام : تاج مرد، عزّت نفْس اوست و زيورش انصاف او .
10
عنه صلى الله عليه و آله :مِن سَعادَةِ المَرءِ الزوجَةُ الصالِحَةُ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از خوش بختىِ مرد ، داشتن زن شايسته است .
________________________
گردآوری: ابوالقاسم کریمی - فرزندزمین
تهران - ورامین
1 دی 1398

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : دین, حدیث, احادیث, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 333 تاريخ : شنبه 14 دی 1398 ساعت: 8:54

شهادتت مبارک سردار سلیمانی ، مردم ایران تسلیت.

 

سردار حاج قاسم سلیمانی

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : شهادت,شهید, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 271 تاريخ : جمعه 13 دی 1398 ساعت: 18:21

برای بسیاری از آدم ها معمولی ترین داشته های زندگی بزرگترین آرزوهای اونهاس ، این یعنی فقر که اگه عدالت در بین بشر وجود داشت هیچکس بهش مبتلا نمیشد // فرزندزمین

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : نوشتن, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 310 تاريخ : پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت: 22:26

ازدواج ؟؟؟!!!!

اگه تنها باشی ، فقط گریه کردن ممکنه

اما اگه دوست داری توی خونت بخندی ، باید شادی ها تو با یکی شریک بشی

من به خاطر همین ، دوست داشتم ازدواج کنم

اما اکثر دخترا

همسر نمیخوان

​​​​​​​یه غول چراغ جادو میخوان ، تا اونها رو به آرزوهاشون برسونه

.

.

.

فرزندزمین

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 282 تاريخ : دوشنبه 9 دی 1398 ساعت: 9:48

1

الإمامُ علیٌّ علیه السلام :الهِجرانُ عُقوبَةُ العِشقِ . امام على علیه السلام : هجران، کیفر عشق است

2

رسول اللّه صلى الله علیه و آله :العِشقُ مِن غَیرِ ریبَةٍ کَفّارَةٌ لِلذُّنوبِ . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : عشقِ پاک ، کفّاره گناهان است .

3

عنه علیه السلام :کَم مِن صَبابَةٍ اُکتُسِبَت مِن لَحظَةٍ . امام على علیه السلام : چه عشق هایى که از یک نگاه ، حاصل شد!

4

الإمام علی علیه السلام :رُبَّ صَبابَةٍ غُرِسَت مِن لَحظَةٍ . امام على علیه السلام : چه بسیار عشق هایى که از یک نگاه ، بذر آن کاشته شد!

5

رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله :حُبُّکَ للشَّیْء یُعْمی و یُصِمُّ . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : عشق تو به چیزى، کور و کرت مى کند.

6

الإمامُ الرِّضا علیه السلام :الحُبُّ داعی المَکارِهِ. امام رضا علیه السلام : عشق و محبّت، مایه گرفتاریهاست.

7

رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله :مَن عَشِقَ فعَفَّ ثُمَّ ماتَ ، ماتَ شَهیدا . پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر که عاشق شود و خود را پاک نگه دارد و با این حال بمیرد، شهید مرده است.

8

.عنه علیه السلام :إنَّ المَودَّةَ یُعَبِّرُ عنها اللِّسانُ ، و عنِ المَحبَّةِ العَیْنانِ . امام على علیه السلام : دوستى را زبان ابراز مى کند، و عشق و محبّت از چشمها پیداست.

9

رسول اللّه صلى الله علیه و آله :لا تَستَشیروا أهلَ العِشقِ فَلَیسَ لَهُم رَأیٌ ، وإنَّ قُلوبَهُم مُحتَرِقَةٌ ، وفِکَرَهُم مُتَواصِلَةٌ ، وعُقولَهُم سالِبَةٌ. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : از عشق پیشگان ، مشورت نخواهید ؛ چراکه آنان ، رأیى ندارند و دل هایشان سوزان و فکرشان جاى دیگر است و خردهایشان از آنان گرفته شده است .

10

عنه علیه السلام :عَینُ المُحِبِّ عَمِیَّةٌ عَن مَعایِبِ المَحبوبِ ، واُذُنُهُ صَمّاءُ عَن قُبحِ مَساویهِ . امام على علیه السلام : دیده عاشق ، از دیدن عیب هاى معشوق ، کور است و گوش او ، از شنیدن زشتىِ معایبش ، کَر .

______________________

گردآوری : ابوالقاسم کریمی - فرزند زمین

جمعه 29 آذر 1398

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : نثر, نوشته , انتشار, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 323 تاريخ : جمعه 29 آذر 1398 ساعت: 21:51


باران است این
که مشت به پنجره می زند ،
یا نفرین زنیست
که بر جنازه سربازان ، 
می بارد؟
________________
ابوالقاسم کریمی _ فرزندزمین
تهران _ ورامین
جمعه 22 آذر 1398

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : شعر , شاعر , اشعار , شعارها, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 284 تاريخ : جمعه 22 آذر 1398 ساعت: 18:33

.
.
.
.
.
سدی
برابر سیل غم ،
مرد خوب
***یا***
مرد خوب
سدی
 برابر سیل غم
____________
طلاق گرفته است
زنی  که سرزمین خانه اش را
به یاد خاطرات قدیم ،
قدم می زند
_________
ریاضی بلد نیستم
تو جمع بزن ،
فاصله ها را
__________
در من جاری ست
رودی که سرچشمه اش
زلال ترین اشک ماهی ها را
تاب می آورد
__________
باغچه ای هستم که کرمها
تمام تنم را محاصره کرده اند
خرده مگیر که چرا در من
گلی نمی روید
__________
ابوالقاسم کریمی - فرزند زمین

 

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : شعر , شاعر , اشعار , شعارها, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 259 تاريخ : چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت: 21:22

روزی از پیرمرد کتابفروشی پرسیدم
مردم چرا کم کتاب میخونن
پیرمرد ،لبخندی زد و گفت:
کتاب  یه   آینه س
که درون شخص و بهش نشون میده

 

عده ای میترس با چهره ی واقعیشون رو به رو بش
اینا دوس دارن با اونچه که از زندگی و جامعه برای خودشون ساختن عمرشونو تموم کنن

 
عده ای دیگه اسیر بتایی هستن که در ذهنشون توسط دیگران ساخته شده وَلی  یا  جرعت شکستن این بتا رو  ندارن و  یا پرستش دروغ  و  به حقیقت ترجی میدن 


 بقیه  مردم
از تغییر کردن خوششون نمیاد
چون ،
توان تغییر کردن و
به خاطر داشتن توقع بالا از جامعه
در خودشون کشتن

 
 پیرمرد در ادامه گفت:
عموم مردم  جزو این سه دسته اَن اما اینم باید بگم اون اقلیتی یم که کتاب میخونن اکثرن مث حشره ای میمونن که تو تار عنکبوت گیر کرده...

_______________________

ابوالقاسم کریمی - فرزند زمین

ابوالقاسم کریمی...
ما را در سایت ابوالقاسم کریمی دنبال می کنید

برچسب : نثر, نوشته , انتشار, نویسنده : ابوالقاسم کریمی farzandezamin بازدید : 288 تاريخ : دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت: 8:25